どうしようもない諦念を抱えながら、しかしこの男は内側で静かにパッションを燃やし、〈このままじゃ終わらない〉と息を吐き出すように歌っている。気怠そうな地声から甘い裏声へと移行する瞬間がたまらなく魅力的。妙に老成しているようにも感じられるが、本作でアルバム・デビューを飾ったアイオワ出身のマックス・ジュリーは、まだ23歳。基本はピアノを弾いて歌うスタイルだが、一部の曲ではドラムスとパーカッションとリズム・ギターも担当している。高校時代にグラム・パーソンズバーズといったカントリー・ロックを掘り下げ、後に音楽の興味はネオ・ソウルにも拡大したそうで、なるほど、それらのブレンド具合がユニーク(例えばフランク・オーシャンの感覚にも近いか!?)。曲によってはローリング・ストーンズがゴスペルにアプローチする時のやり方と似たところもあってゾクゾクする。で、総合的に筆者はワールド・パーティカール・ウォーリンジャーを思い出した次第。


[English Translation]
Despite his overwhelming resignation, this man ignites a passion within and sings as if he is breathing out, 'I’m not giving up just yet.' The moment when his languorous, natural voice goes into sweet falsetto resonates most charmingly. Though he holds an exceptional air of maturity for his age, Iowa native Max Jury, who made his album debut with this release, is still 23 years old. He basically sings with his piano, but also plays drums and percussion as well as rhythm guitar on some tracks. He dug deep into country rock music such as Gram Parsons or The Byrds when he was in high school, and later became interested in neo soul as well. That explains why this album boasts a unique blending of them (- it may be somewhat similar to what Frank Ocean offers). Some of the songs may have been made in the similar way The Rolling Stones used to approach Gospel music, sending tingles of joy down my spine. In summary, this album turns out to be a piece that reminds me of Karl Wallinger of World Party.