ミニ・アルバム『魔女図鑑』で注目を集めたシンガー・ソングライターがいよいよメジャー・デビュー。思わず大瀧詠一モータウン系ガール・ポップなどを引き合いに出したくなるレトロ・モダンな楽曲はどれも耳馴染み良く、気が付けば口ずさんでしまいそうなフックが満載だ。そして語尾をしゃくらせるような吉澤の歌い方がなんとも可愛らしく、恋する乙女心をしつこいくらいに綴ったリリックも小悪魔的な魅力を放っている。

 

[English Translation]
Kayoko Yoshizawa "Henshin Shojo  (meaning Makeover Girl)"

The singer-songwriter who gained popularity with her last mini-album, "Majo Zukan (meaning Witch Book)" is finally making her major debut. The retro-modern tracks which makes you want to automatically cite late singer-songwriter Eiichi Ohtaki of established influential rock band Happy End, or Motown taste girls pop, are all friendly to the ear, fully loaded with hooks bound to make the listener sing to themselves without them knowing. Her unique style of hiccupping the word-ends is downright cute, and the lyrics relentlessly outlining the mind of a girl in love casts a wicked devious glow.