血気盛んなドラムンベースに、狂暴なギター・リフと吐き捨て型の歌を乗せて疾走する様は、アレック・エンパイア率いるDHR全盛期の再現とも言えよう――そんなアグレッション全開のザードニック。プレデターみたいなマスクを着け、ドラムン界では馴染みのないヴェネズエラの出身ともなると、怪しさ満点だ。とはいえ、ビヨンセナイン・インチ・ネイルズのリミックス、OWSLAのコンピに楽曲を提供、度重なる欧米ツアー、オマケに2013年に来日済み……と、実は世界に名を馳せる人気者で、キワモノだと思ったら大間違いである。で、この初作では〈スクリレックスmeetsスリップノット〉とも形容されるだけあって、ニュー・メタル以降のラウド・ロック好きが飛びつきそうな音を鳴らし、インダストリアルの影響を滲ませながらミニストリーラムシュタインとも共鳴。ペンデュラム級にロッキンなトラックも凄みがあり、いろいろな切り口から語れそうだけど、ゴチャゴチャ考えずヘドバンしながら聴くのが正解!


[English Translation]

ZARDONIC's highly aggressive music sprinting with hot-blooded drum 'n' bass, furious guitar riffs and spitting-out vocal lines will take you back to the golden days of DHR (record label) helmed by Alec Empire. Wearing a predator-like mask and coming from Venezuela, a rarely heard country in the drum 'n' bass scene, may sound awfully suspicious, but ZARDONIC is definitely not an eccentric artist. In fact, he is already worldwide-known and popular for his remixes for Beyoncé or Nine Inch Nails, providing an original track for the compilation album of the record label OWSLA, as well as for his tours in Europe and the United States in addition to his tour in Japan in 2013. Described as 'Skrillex meets Slipknot,' this first album has the type of sound that post-nu metal loud-rock enthusiasts would love to hear, resonating the sounds with industrial metal flavors inspired by Ministry and Rammstein. The album has a variety of features, including the Pendulum-like intense rockin' track, but the right way to listen to it to simply go head-banging without thinking of anything!