年1枚ペースでアルバムを発表し、ツイン・ヴォーカルや鍵盤、エレクトニクスの導入やコンセプト作などさまざまなトライを重ねてきたプラガが、その経験を持ち前の気概でギュッとまとめ上げた5作目。もはやシューゲイザーだのギター・ポップだのは関係なく、根幹を成すメロディーの美しさがあれば僕らは大丈夫――心地良くクロスする2人の歌はそう言っているかのよう。ダンス・ビートを敷いた“E.Y.E”が新鮮!
[English Translation]
PLASTIC GIRL IN CLOSET releases albums at the pace of one a year. The band's fifth release sums up their experimental spirit such as using two lead vocal and keyboards, introducing electronics, and making conceptual albums. The two's songs pleasantly cross and seem to say that PLASTIC GIRL IN CLOSET are no longer just shoegazer or guitar pop, and as long as the foundation of the melody is beautiful, we'll be ok.