クリスマス盤を挿んで4年半ぶりに登場したオリジナル新作。相変わらず客演仕事が絶えない彼の嗄れディープな歌声は変わるはずもないが、ナッシュヴィル録音を中心に旧知のマーク・バトソンがメインでプロデュースした今作は、サザン・ロック風のギターが炸裂する“Save Me”に代表されるように、過去最高にアーシーなサウンドが耳を打つ。“Ain't No Shame”ではゲイリー・クラークJrが、“Never Letting Go”ではヴィンス・ギルがそれぞれギターを弾いてブルースやカントリーに接近しているほか、お抱えのハミルトーンズによる古式ゆかしきコーラスを従えた表題曲はドゥワップからソウルへの移行期を思わせるバラードで、いわゆるルーツ・ミュージック色が強い。むろんアンソニーのゴスペル感覚は全編に行き届いており、“Amen”や礼拝の雰囲気をサンプリングしたような“Take You Home”というサラーム・レミジェイムズ・ポイザーの制作によるマイアミ録音曲では教会ルーツが全開に。彼の素顔をストレートに伝えた快作だ。


[English Translation]
Following his last original full-length in 2011 and his first Christmas album in 2014, Anthony Hamilton’s latest studio album arrives. Receiving continuous offers of guest appearances, he remains alive and kicking with his deep, croaky vocal. Mainly recorded in Nashville and produced by his longtime friend Mark Batson, the album features the earthiest sound ever. The notable example here is “Save Me,” a blast of southern rock guitar. Gary Clark Jr. and Vincent Grant "Vince" Gill ‘s guitars lend a blues/country feel to “Ain’t No Shame” and “Never Letting Go” respectively, while, with the in-house HamilTones’ classic chorus, the title track is a ballad that recalls the transitional period from doo-wop to soul, bringing Hamilton’s influences from roots music to the fore. Of course, it goes without saying that his characteristic gospel permeates the album throughout. He fully shows his church music roots on tracks “Amen” or “Take You Home” that sounds as if it has sampled the progression of a worship service, both produced by Salaam Remi and James Poyser and recorded in Miami. This is a straightforward gem to show Hamilton’s real self.