多様なリスナーの耳を掴んだ名曲“ネトカノ”がYouTubeに投下されてから丸3年。シーンを限定しない仕事ぶりも目覚ましいAvec Avecと、ビート・ミュージックの突端を追求するSeihoというトラックメイカー2人によるポップ・ユニットのファースト・アルバムがついに到着した。岡村ちゃんにブラコンやディスコ~ブギー、あるいはホイチョイ的な言語感……80~90年代初頭の煌びやかなエッセンスが溶け合ったシンセ・ポップの数々は、リサイクルに留まらないフレッシュネスを湛えている。が、そんなプロダクションの妙味を飛び越えるように、眩いメロディーとハーモニーが立ち現れてくるのが本作のヤバさだろう。マジカルな展開の応酬に誰もが胸を射抜かれるはず。タグ付け不要のマスターピースの誕生だ。
[English Translation]
It has been three whole years since an excellent piece, "Neto Kano (meaning Girlfriend on the Internet,)" was launched on YouTube and caught diverse listeners' ears. This pop unit of two track-makers Avec Avec whose active works on various scenes are remarkable, and Seiho, the president of Day Tripper Records, who pursues the tip of beat music, finally delivered us their first album. Their synth-pop tracks are not just recycled, but also express the blend of '80s to early '90s gorgeous essence of Yasuyuki Okamura, Black contemporary, from disco to boogie and the word choice like Hoichoi. However, what really hot in this piece is that it manifests dazzling melodies and harmony beyond the quirkiness of such a production. The way it magically exchanges the development shoots through our hearts. A masterpiece which needs no tagging was born.